
Oktober staat al jaren bekend als dé woonmaand. Bij fonQ inspireren we de consument met de interieurtrends van het seizoen en zetten we in onze Woonmaand campagne de nieuwste collecties en sterke promoties op een rij. En met succes. Zo zagen we vorig jaar per cluster nog een uplift in bezoekers per week in vergelijking met het derde kwartaal.

Niet alleen onze campagneselecties zagen deze uplift, maar ook de rest van het assortiment op het platform met scherpe prijzen had voordeel aan het extra verkeer op fonQ. Het loont dus om tijdens de Woonmaand jouw items af te prijzen, ook als je niet actief deelneemt aan een campagneselectie. Wat kan jij nu doen om te winnen tijdens de woonmaand en jouw conversies te zien stijgen? We zetten het op een rij.
Onze woonmaand tips
1. Optimaliseer je content
- Heb je nog nieuwe collecties? Wees er op tijd bij en voeg ze z.s.m. toe. Zo kan ons Content team deze nog op tijd beoordelen en staan ze online voor de Woonmaand.
- Meer dan de helft van onze bezoekers maakt actief gebruik van de filtering op zoekfunctie op fonQ. Deze groep laat een uplift in conversie zien van maar liefst 65-85%! Dus: Hoe meer eigenschappen ingevuld zijn, hoe hoger (en beter) de vulgraad. Bekijk ook hier nog eens het huidige contentbeleid
2. Zet je prijzen competitief in
Klanten struinen naar de beste deals. Om je verkoop bij fonQ te verhogen kun je met het afprijzen van je assortiment tijdens de verschillende promotie momenten gebruik maken van meer converterend verkeer.
3. Verhoog je zichtbaarheid
Nieuwe collecties moeten zichzelf eerst bewijzen, hierdoor zijn ze niet direct organisch vindbaar bovenaan in de categorielijsten. Wil je je zichtbaarheid verhogen bij fonQ? Met Sponsored Products kun je jouw items bovenaan plaatsen, zo laat je ze nog sneller winnen! Lees meer over Sponsored Products. Lees ook hoe de fonQ klant oriënteert en haar interieur inspiratie op doet.
“De uitdaging is om elk product uit dit grote assortiment een eerlijke kans te geven.”
Lees hier hoe Lampenlicht.nl het best converterende assortiment ontdekte met Sponsored Products.
4. Zorg voor strakke levertijden
Met een korte leverbelofte is je assortiment relevant voor de klant: hiermee zie je sneller je conversies terug. Laat je klant dus niet te lang wachten. Dit verschilt overigens per productcategorie: Meer dan 30% van onze klanten geven aan het belangrijk te vinden woonaccessoires of servies de volgende dag bezorgd te hebben, bij een bank of eetkamerstoelen is dit slechts 10%.
5. Houd voldoende voorraad
Heel simpel: het kan hard gaan tijdens de Woonmaand!
6. Ben bereikbaar op de klantenservice
Zorg dat je goed bereikbaar bent voor je (potentiële) extra klanten.
Winactie!
Begin in september met adverteren en maak kans op €500,- advertentiebudget én een nieuwsbrief positie tijdens de Woonmaand campagne. Lees hier meer.
Meer tips, advies of fonQ nieuws lezen? Houd dan onze nieuws sectie in de gaten te houden.