VERKOPEN VIA FONQ
Veelgestelde vragen
Over verkopen via fonQ
Wat is fonQ Partners?
Onze missie is om elk huis binnen Nederland en Vlaanderen een beetje fonQ te geven. Iedereen kan wel wat fonQ gebruiken. Dit kunnen we niet alleen, daarom hebben we de hulp van onze partners nodig. Samen bieden we een uniek assortiment aan waarmee de klant een thuis kan creëren om trots op te zijn.
In welke productcategorieën kan ik verkopen?
fonQ biedt de klant alles voor in en om het huis. Dit volledige aanbod hebben we onderverdeeld in de volgende hoofdcategorieën:
- Meubels
- Woonaccessoires
- Verlichting
- Tuin & balkon
- Koken & tafelen
- Slapen
- Huishouden
- Baby & kids
- Klussen
Wat zijn mijn verantwoordelijkheden als fonQ Partner?
Als fonQ partner ben jij de verkopende partij, fonQ zorgt enkel voor het platform en de afrekenomgeving. Jij verwerkt elke bestelling zoals een reguliere order. Je zorgt dat het product binnen de afgesproken termijn aankomt bij de klant, verzorgt de facturering aan de klant en verwerkt eventuele vragen en retourwensen.
Hoe beter je jouw beloftes nakomt en klanten helpt, hoe tevredener de klanten zullen zijn. De kans is dan groter dat ze bij jou terugkomen. Deze verantwoordelijkheid brengt ook vrijheid met zich mee. Jij hebt controle over je content, je prijzen en je voorraad.
Wij zorgen voor een optimale shopbeleving voor de klant, verkeer, marketing en optimalisatie van het platform. Zo kun jij je op je eigen verkopen richten.
Waarom werken met een integrator?
Het liefst wil je dat alle informatie die je doorzet zo duidelijk en efficiënt mogelijk terecht komt waar je dat wil. Productcontent, prijzen en voorraad wil je graag geautomatiseerd live krijgen. Een integrator helpt jou hierbij. Vanuit een centraal systeem zorg je dat alles gelijk staat op meerdere kanalen. Dit scheelt tijd en is een stuk minder fout gevoelig, hierdoor kun jij je volledig richten op het verkopen via fonQ.
Wat ga ik als partner betalen bij fonQ?
Er zijn geen vaste kosten om je producten aan te bieden bij fonQ. Over de verkochte producten draag je commissie af, dit wordt automatisch verrekend met elke uitbetaling. Bekijk hier het commissiemodel.
Wanneer word ik als verkoper betaald?
Als fonQ partner word je op de 1e en 15e van de maand uitbetaald voor de afgeronde bestellingen. Facturen zijn gemakkelijk in te zien en te downloaden in het dashboard.
‘Ben je overtuigd en word jij onze nieuwe partner?’
Over samenwerken met fonQ
Hoe weet ik wat ik allemaal mag toevoegen aan fonQ?
Jij bent als partner geselecteerd door fonQ. Jouw assortiment is dus een toevoeging voor het al bestaande assortiment. Maar het kan zijn dat je nieuwe producten hebt. Als dit binnen de categorieën van fonQ past kun je het gewoon toevoegen. Heb je twijfels? Of bestaat het merk nog niet? Laat het ons weten.
Hoe weet ik of mijn assortiment goed vindbaar is?
Het belangrijkste is dat je attributen goed ingevuld zijn. Zo kunnen klanten tijdens het filteren de juiste selectie krijgen, inclusief jouw producten die hieraan voldoen. Zorg er daarom dus voor dat je per product zoveel mogelijk specificaties hebt ingevuld. Een betere vindbaarheid en veel productinformatie zorgt voor betere resultaten.
Wat kan ik doen om mijn shopperformance te verbeteren?
Als partner ben je verantwoordelijk voor het nakomen van je beloftes. Zorg dus dat je de levertijd nakomt, dat het product zorgvuldig is verpakt en compleet is. Daarnaast is het belangrijk om vragen van klanten snel en behulpzaam te beantwoorden. Krijg je veel retouren? Kijk dan goed naar wat je eventueel kunt verbeteren om dit te verminderen.
Aan welke eisen moeten mijn prijzen voldoen?
Zoals in de algemene voorwaarden staat dient de verkoopprijs op fonQ gelijk of lager te zijn dan het aanbod op de eigen verkoopsite. Hierbij mag je wel rekening houden met de verzendkosten. Zorg dus dat de prijzen overal gelijk zijn voor de consument, dan renderen je inspanningen maximaal.
Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor fonQ.be of vtwonen?
Als verkooppartner is het altijd mogelijk om via fonQ BE te verkopen. Het aanbod op vtwonen is wat smaller, vraag dus wat mogelijk is voor jouw aanbod.
Wat als ik geen integrator heb?
Geen probleem. Het is heel goed mogelijk om ook te verkopen zonder integrator, maar als jouw aanbod meer dan 150 producten bevat kan het een meerwaarde hebben. De automatisering scheelt je tijd en is accurater. Hoe groter je aanbod, hoe waardevoller een integrator kan zijn voor jou.
Staat je vraag er niet tussen en wel op zoek naar antwoord?
Stel je vraag dan via dit contactformulier en onze experts helpen je verder.