SAMENWERKEN MET FONQ
De samenwerking maximaliseren.
Samen aan de slag!

Benieuwd wat dit betekent voor onze samenwerking?
Om zo min mogelijk tijd te besteden aan de operatie en meer tijd te hebben om samen te groeien, stroomlijnen we de processen met onze suppliers voor een schaalbare samenwerking. Lees hieronder hoe we dat doen.

Zelfservice voor specialistische content
Upload als product-expert binnenkort zelf jouw content in onze PIM-omgeving. Heldere en volledige content zorgt ervoor dat klanten jouw product goed kunnen vinden waardoor deze beter verkopen. Daarnaast kun je hier klantvragen en retouren mee voorkomen.
Over enkele maanden zal fonQ je op een persoonlijke manier kunnen adviseren over de contentaanpassingen die het meeste impact hebben op de verkoop. Dit advies is afgestemd op basis van klantgedrag zoals zoekopdrachten, filtering en clicks voor het betreffende segment.
Jouw verpakkingen e-commerce ready
Zorg ervoor dat jouw producten e-commerce bestendig verpakt zijn en de een-meter-drop test doorstaan. De verpakking moet producten goed beschermen tegen stoten onderweg zodat deze heelhuids aankomen bij de klant.
Onze verpakkingsmachines zorgen ervoor dat de producten vervolgens voorzien worden van een efficiënte omdoos. Deze omdozen zijn gericht op het vergemakkelijken van de handling van de producten en voorkomen dat de productverpakking onderweg vuil wordt.
Benieuwd naar onze standaarden en tips per segment? Bekijk onze verpakkingsgids.


Jouw verpakkingen e-commerce ready
Zorg ervoor dat jouw producten e-commerce bestendig verpakt zijn en de een-meter-drop test doorstaan. De verpakking moet producten goed beschermen tegen stoten onderweg zodat deze heelhuids aankomen bij de klant.
Onze verpakkingsmachines zorgen ervoor dat de producten vervolgens voorzien worden van een efficiënte omdoos. Deze omdozen zijn gericht op het vergemakkelijken van de handling van de producten en voorkomen dat de productverpakking onderweg vuil wordt.
Benieuwd naar onze standaarden en tips per segment? Bekijk onze verpakkingsgids.

Betrouwbare producten van hoge kwaliteit
Onze klanten kiezen vaak voor fonQ vanwege onze betrouwbaarheid. Wanneer je bij fonQ bestelt weet je dat het om een goed product gaat. Om de verwachtingen van onze klanten na te kunnen komen, zijn we scherp op kwaliteit. We verwachten dat je als supplier mooie producten levert en helpen je waar mogelijk met het in kaart brengen van fabrieksfouten en het verbeteren van de productkwaliteit op basis van feedback van onze klanten.
Efficiënte uitwisseling van ketendata
Samen met onze suppliers maken we gebruik van elektronische
gegevensuitwisseling via EDI of onze Supply Chain Portal voor veilig en efficiënt assortiment-, order- en facturatiebeheer.
Dit zorgt voor één waarheid binnen de keten, slim voorraadbeheer, minimale prijsverschillen en een hoge omzet door goede beschikbaarheid.


Efficiënte uitwisseling van ketendata
Samen met onze suppliers maken we gebruik van elektronische
gegevensuitwisseling via EDI of onze Supply Chain Portal voor veilig en efficiënt assortiment-, order- en facturatiebeheer.
Dit zorgt voor één waarheid binnen de keten, slim voorraadbeheer, minimale prijsverschillen en een hoge omzet door goede beschikbaarheid.

Schaalbare levering
Door ons core assortiment vanuit ons magazijn te leveren aan klanten, kunnen we een optimale beschikbaarheid en levertijd garanderen. Bij het leveren van jullie producten aan ons magazijn, verwachten we dat er geleverd wordt wat besteld was. Zonder afwijkingen in aantallen of kwaliteit. Zo zorgen we er samen voor dat producten optimaal beschikbaar zijn om te converteren.
Afhandeling klantretouren
We helpen onze suppliers graag met onze data en advies op het gebied van content, verpakkingen en productkwaliteit om klantretouren zo veel mogelijk te voorkomen. Retouren zullen er echter altijd blijven. Zaak dus om deze gezamenlijk efficiënt af te handelen. Neem contact op met jouw Category Manager om bijvoorbeeld onderstaande zaken af te stemmen.


Afhandeling klantretouren
We helpen onze suppliers graag met onze data en adviseren op het gebied van content, verpakkingen en productkwaliteit. Dit doen we om klantretouren zo veel mogelijk te voorkomen. Retouren zullen er echter altijd voorkomen. Zaak dus om deze gezamenlijk snel en efficiënt af te handelen. Neem contact op met jouw Category Manager om bijvoorbeeld onderstaande zaken af te stemmen.
Hoe worden klantretouren bij fonQ verwerkt?
Alle producten die retour komen van de consument naar fonQ gaan indien mogelijk terug op voorraad (indien deze normaal gesproken via de voorraad van fonQ worden verkocht). Wanneer geretourneerde producten vanaf een bepaalde verkoopprijs niet opnieuw regulier verkocht kunnen worden door bijvoorbeeld transport- of gebruiksschade en er geen gebreken zijn verwijtbaar aan de supplier, zal fonQ deze tegen een gereduceerd tarief als bijvoorbeeld Buitenkansje of via de outlet aanbieden. Bij verwijtbare gebreken zal de supplier op de hoogte worden gesteld.
Is het mogelijk mijn producten bij de klant te laten repareren?
Dat is op dit moment mogelijk voor banken, stoelen en vloerkleden. Via onze reparatiepartner kunnen wij rechtstreeks afspraken maken voor eindklanten. Op basis van vooraf gemaakte afspraken over verwijtbaarheid zal deze partner de verantwoordelijke achteraf factureren. Dit scheelt overleg per case en biedt klanten direct een oplossing. Op deze manier kunnen we samen zorgen voor een betere klantbeleving en merkwaarde, efficiëntere afstemming en duurzame oplossing ten opzichte van retourneren.
Zal ik klantretouren met fabrieksfouten retour ontvangen?
Klantretouren met gebreken binnen de garantie worden aangemeld bij de supplier onder vermelding van de klacht, foto van de klacht, het aankoopbewijs van het geretourneerde product, productnummer supplier en het serienummer (wanneer bekend). De supplier kan aangeven of defecten daarnaast ook nog standaard retour gestuurd moeten worden. Vindt de supplier een maandelijkse rapportage inclusief foto’s voldoende? Dit is het meest milieuvriendelijk doordat een zending kan worden bespaart. fonQ zorgt ervoor dat het product gerecycled wordt.
Mag ik retouren binnen de garantie ook compenseren met een reparatie of vervangend artikel?
Vanwege de operationele handelingen die hiervoor nodig zijn, is dit helaas niet mogelijk. Suppliers dragen een (gedeeltelijke) compensatie af voor de verwerking van klantretouren met verwijtbare defecten binnen de garantieperiode.
Kan ik de garantieafhandeling ook rechtstreeks met de eindklant van fonQ afstemmen?
Suppliers hebben vaak de meeste kennis over de producten. Daarom kunnen zij ook de beste oplossing bieden bij productgerichte vragen. Daarom bieden we de mogelijkheid voor klanten om rechtstreeks contact op te nemen met de supplier bij garantieaanvragen binnen de garantietermijn. De supplier kan dan de meest geschikte oplossing afstemmen met de klant. fonQ blijft te allen tijde verantwoordelijk voor retouren binnen de wettelijke verkopersgarantietermijn.
Meer vragen?
Staat je vraag er niet tussen, en ben je toch op zoek naar een antwoord? Stel je vraag aan jouw Category Manager voor een snelle afhandeling.
Waar wil je meer over weten?
Groeien als partner
Ik wil er voor zorgen dat mijn aanbod beter gaat presteren
Hulp nodig?
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet kan vinden.